bikini

Klaar voor de bikini

Share

Haat jij ook die eerste dag op het strand, wanneer je voor het eerst weer in die bikini moet rondlopen? Pas dan de volgende tips toe. Ze vragen absoluut niet zo veel moeite en ze maken je wel helemaal “bikini-klaar”.

Om bikini-slank te zijn moet je eten

bikiniSla nooit je ontbijt over. Je lichaam heeft voeding nodig, net zoals een motor brandstof nodig heeft om goed te kunnen draaien. Eet je geen goed ontbijt, dan krijgt je lichaam een dip rond +/- 10u ’s ochtends. Mogelijk zal je dan beginnen snoepen of ongezonde snacks eten. Bijgevolg zal die drang naar snoep de hele dag blijven duren omdat je suikerspiegel de hoogte in gaat. Alle voedsel dat je in de loop van de dag eet zal bovendien extra opgeslaan worden in vetreserves. Dat is een automatische reactie van je lichaam omdat het weet dat het ’s ochtends niet de nodige voeding krijgt.

Indien je wel een ontbijt tot je neemt zal je lichaam “tevreden” zijn omdat het de “brandstof” gekregen heeft dat het nodig heeft om aan die zware dag te beginnen. Je hebt meer energie en je interne “motor” zal beter werken. Je lichaam zal vooral minder vetreserves aanmaken.

Zelf maken die lunch

Maak zelf je lunch klaar. Neem geen belegde broodjes op het werk. Voorgebakken diepvriesbroodjes zijn dikmakers. Neem je tijd om te eten en eet bewust. Stop met werken tijdens je maaltijd. Drink water of groene thee in plaats van frisdranken. Zorg dat je voldoende vezels binnen krijgt. Het zijn de tandenborstels van je darmen en ze bevorderen een goede spijsvertering. Weg futloosheid en opgeblazen gevoel. Resultaat: meer energie.

Bewegen met je lichaam

bikiniNeem de trap op het werk in plaats van de lift. Ga te voet of met de fiets je boodschappen doen, dan kan je sowieso minder snoep meebrengen. Beweging zorgt voor vetverbranding en zorgt ervoor dat je je beter voelt. Enkele keren per week wat sporten is natuurlijk nog beter.

Eet regelmatig

Liever vijf kleine maaltijden dan 2 of 3 grote. Heb je slechts tijd voor drie maaltijden, sla er dan zeker geen enkele over. Honger lijden is kilootjes bijkomen! Je stelt je lichaam op de proef en daardoor houdt het zijn vetten vast. En dat willen we nu nét niet wanneer we ons in bikini gaan vertonen. Eet gezonde tussendoortjes in plaats van snoep. Te veel drang naar snoep? Neem dan een supplement met chroom. Het help echt.

Honger lijden is kilootjes bijkomen!

Laat kant en klare maaltijden in het koelvak staan, ze bevatten veel te veel suikers en vetten. Neem de tijd om soep te maken. Met de voorgesneden verse groenten uit het diepvriesvak is die zeer snel klaar. Het is de beste hongerstiller met zeer weinig calorieën.

Slapen helpt

Slaap elke nacht voldoende. Minstens zeven uur per nacht. Van te weinig slaap krijg je honger en verbrand je minder koolhydraten.

De -2/+2 regel

bikiniRaak je gefrustreerd van elke dag op de weegschaal te staan? Niet doen dan. Eén maal per week op de weegschaal staan is voldoende. Dat je gewicht schommelt, is volkomen normaal. Volg de regel “-2/+2”. Zit je twee kilo boven je normale gewicht, dan is het tijd om op de rem te gaan staan. Zit je twee of meer kilo onder je gewicht dan hoeven die extra inspanningen ook niet meer en mag je al eens af en toe “zondigen”.

Om het zo lang mogelijk vol te houden mag je niet vergeten te genieten. Beloon jezelf af en toe en feest gerust maar mee.

Lees je graag meer van mijn mode en wellness tips? Die vind je hier.

Groetjes,
Tanja

Hoeveel sterren geeft u dit artikel?
[Gemiddeld: 4.8]

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *