Zelfvertrouwen

Je zelfvertrouwen verhogen doe je zo

Share

We herkennen dit allemaal: je bent uitgenodigd op een feestje en je wil er natuurlijk zo goed mogelijk uitzien. En je bent er ongetwijfeld al een hele tijd op voorhand mee bezig. Maar je mist zelfvertrouwen en voelt je onzeker.

Bruis van zelfvertrouwenGaan shoppen voor de juiste kleding en schoenen, naar de kapper en dan nog een uur (of meer) in de badkamer doorbrengen voor de juiste make-up. Intussen heb je vermoedelijk al flink op de zenuwen van je wederhelft gewerkt (zonder van je eigen zenuwen te spreken).

Maar goed, uiteindelijk zie je er goed uit, maar toch ben je (zoals velen van ons dames) bloednerveus en onzeker om die grote zaal te betreden, zeker als het een groot feest is met veel mensen. Je zal ongetwijfeld ook constant vragen aan je lieve echtgenoot: “zit mijn haar nog goed of “is mijn make-up nog in orde”, enz… .

Herkenbaar ? Dat dacht ik al.

Zelfvertrouwen… de wereld is van mijMenselijk is mooi

Heel veel wordt opgelost door je houding en attitude. Heel vaak wordt vergeten dat buiten mooi zijn (kleding, haartooi, make-up, enz), ook je houding van zeer groot belang is om er goed en stralend uit te zien. Kijk maar naar die Hollywood actrices. Ze zijn niet enkel knap, maar lijken ook over te lopen van zelfzekerheid. Dat komt door hun houding. Ze lijken daardoor de wereld aan te kunnen.

Rollen die schouders

Verhoog je zelfvertrouwenDe volgende tip oefen je best een paar keer. Ga voor de spiegel staan en sta mooi recht en ontspannen. Hoofd omhoog, niet hautain of arrogant, maar wel die kin omhoog. Ons bovenlichaam heeft de vorm van een T. Het bovenste streepje zijn de schouders, het lange streepje is onze rug en benen. Rol nu zachtjes je schouders naar achter en naar beneden. Je zult een verschil voelen aan je nekspieren. Deze worden licht uitgerokken en je hals wordt plots veel langer. Je zal merken dat hierdoor bijna alle spanning uit je schouders en nek verdwijnt. Probeer dit vast te houden en blijf rustig ademen. Indien nodig rol je die schouders nog eens achteruit. Hoofd omhoog en kijken in die spiegel. Verbazend resultaat, vind je niet?

De buikboost en verhoog je zelfvertrouwen

Verleg nu je aandacht naar je buik. Nee, niet intrekken, maar probeer de onderste buikspieren lichtjes op te spannen. Niet vergeten te blijven ademen hé, ik zei lichtjes opspannen . Nu mag je weer ontspannen. Doe dit een paar keer en begin dan rustig te stappen.

Gegroeid

optimisme en zelfvertrouwenDoor deze houding ben je zeker enkele centimeters gegroeid. Je staat nu mooi recht. Je hebt nu een gevoel van fierheid gekregen over jezelf, is het niet? Zie je wel: het werkt! Je tred wordt zelfzekerder en je glimlach komt vanzelf ! De lichaamstaal die je nu uitstraalt is fantastisch en dat heeft veel impact op de manier hoe anderen je zien en over je denken.

Werken aan je houding vraagt tijd, dus oefen een aantal keren per dag op deze tip totdat het een automatisme wordt. Je kan dat eender waar en op elk moment doen. Je zal zien hoe makkelijk dit uiteindelijk gaat. Vanaf nu stap jij die zaal binnen als een heel andere dame. Zeker van jezelf, charismatisch, stijlvol en vol zelfvertrouwen!

Hoeveel sterren geeft u dit artikel?
[Gemiddeld: 5]

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *